Tweet |
|
No tiem 62% aptaujātajiem, kuri gaviļnieku apsveikšanai kaut reizi ir izmantojuši dāvanu karti, puse respondentu tās izvēlas, jo uzskata, ka dāvanu karte ir laba un praktiska dāvana, taču otra puse norāda, ka to iegādājas tikai tad, ja nav citas izvēles. Tai pat laikā gandrīz katrs ceturtais (26%) aptaujātais Latvijas iedzīvotājs atzīstas, ka dāvanu karti kāda apsveikšanai vēl nav izmantojis, taču nenoliedz iespēju to kādreiz iegādāties.
Katrs trešais aptaujātais Latvijas iedzīvotājs atklāj, ka dāvanu karti izmanto tad, kad grūti izdomāt oriģinālu un piemērotu dāvanu. Savukārt 26% respondentu dāvanu kārti iegādājas tad, kad zina – šāda dāvana gaviļniekam tiešām noderēs. Bet gandrīz katrs desmitais izvēlas šādu dāvanu gadījumos, kad nav laika citas dāvanas iegādei (11%) vai apsveicamo cilvēku slikti pazīst (10%). Interesanti, ka 4% aptaujāto dāvanu karti mudina iegādāties bailes izgāzties, uzdāvinot nepiemērotu dāvanu, vai ir slinkums domāt par īpašas dāvanas pirkšanu.
Kā izrādās, visbiežāk jeb 37% gadījumu dāvanu kartes tiek saņemtas no kolēģiem. Teju katrs piektais aptaujas dalībnieks norāda, ka visbiežāk šāda veida dāvanu saņem no tuviem ģimenes locekļiem (22%) vai no draugiem (22%). Katram desmitajam dāvanu karti uzdāvina attāli radinieki, bet 3% respondentu atklāj, ka šāda veida dāvanu saņem no biznesa partneriem.
Savukārt, izvērtējot dāvanu kartes saņēmēju viedokli par šādu dāvanu, aptaujā noskaidrots, ka 93% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju to vērtē pozitīvi. Teju puse (48%) respondentu priecājas, ka varēs iegādāties sen kārotu lietu, kurai ikdienā žēl tērēt savu naudu. 34% respondentu atzinīgi vērtē to, ka dāvanu karti varēs tērēt vairākos tirdzniecības centra veikalos, savukārt katrs desmitais aptaujas dalībnieks ir pārliecināts, ka vienmēr atradīsies vajadzības, kā dāvanu karti iztērēt. Tikai 7% aptaujāto dāvanu kartes vietā vēlētos saņemt ko oriģinālāku.
Apģērbs un apavi – tās ir lietas, kuru iegādei visbiežāk (37%) tiek izmantotas dāvanā saņemtās dāvanu kartes. 18% aptaujāto šo velti izmanto jaunas kosmētikas un smaržu iegādei, bet teju katrs desmitais respondents par dāvanu kartes summu iegādājas aksesuārus. Daudz retāk dāvanu karte tiek izmantota pārtikas (3%) un mājas lietu (6%) iegādei vai ēdināšanas pakalpojumu (3%) un skaistumkopšanas procedūru (3%) izmantošanai.