Tweet |
|
Vestards Šimkus par Bēthovenu un ieskaņojumu: “Manā saprašanā Ludviga van Bēthovena mūzika ir cilvēces augstākais sasniegums – un ne tikai mūzikas jomā. Viņa neparastais ģēnijs vada klausītāju no vienas pasāžas pie nākošās, ne mirkli nezaudējot uzbūves skaidrību vai pārsteiguma momentu. Un jā, viņa mūzika ir patiesi humāna un vaļsirdīga, ja to atskaņo, rūpīgi ievērojot komponista neskaitāmos norādījumus attiecībā uz skārumu, dinamiku un izteiksmi. Šajā ziņā Bēthovena mūzika ir vienkārši perfekta. Ieraksta veikšanas apstākļi bija īpaši: kādreizējā Vupertāles baznīcā ir izcila akustika, turklāt šajā telpā visu cauru gadu tiek uzturēta nemainīga gaisa temperatūra. Klavieres tur ir no labākajām, kādas jelkad gadījies spēlēt (pērn tas bija Bonnas Bēthovena pianistu konkursa oficiālais instruments). Arī sadarbība ar skaņu režisoru Manfrēdu Šūmaheru bija visnotaļ ielīksmojoša. Mūsu sadarbības noslēgumā viņš teica, ka nekad vēl neesot veicis ieskaņojumu ar tik maz “griezumiem” un “līmējumiem”. Trīs dienas pamatīga darba šajā ierakstu studijā mums visiem bija kā intīma saruna ar pašu Bēthovenu.”
CD anotācijas autors Tomass Hefts: “Vestards Šimkus aptver plašu laika periodu, liekot vienkop Bēthovena trešo sonāti op. 2 un sonāti Hammerklavier op. 106. Tas ir ceļš no vētraini noskaņota jauna pianista līdz padzīvojušam, gandrīz nedzirdīgam komponistam, savienojot jaunības viesuļus ar briedumgadu pēdējām urravām. Tā mēs redzam, kurp aizveda izcila talanta jaunības pārdrošie sapņi.”
Avots: www.latvijaskoncerti.lv