Tweet |
|
Jūlijā kopumā Latvijā reģistrēti 743 jauni pasažieru auto. Ekonomiskajā klasē jūlija visvairāk iegādāti Škoda Fabia (17 auto) un Toyota Yaris (7 auto), kompaktklasē līderi ir VW Golf (63 auto), Renault Megane(33) un Ford Focus (30 auto), vidējā klasē VW Passat (33 auto) un Toyota Avensis (20 auto). Vieglo komercauto klasē pieprasītākie bijuši Peugeot Partner (18 auto) un Renault Kangoo (12 auto).
Izvēloties ekonomiskās klases auto, priekšroka dota mašīnām ar benzīna dzinēju. Savukārt kompaktklasē pārdošanas līderi ir VW Golf un Renault Megane ar dīzeļa motoru, kā arī Ford Focus ar benzīna dzinēju. Izvēloties komerctransportu, priekšroka dota dīzeļauto.
* Sixt TCO norādīts latos bez PVN mēnesī, lietošanas periods ir 36 mēneši, nobraukums – 90 000 km, kombinētais degvielas patēriņš. Sīkāk par aprēķina metodiku – www.sixt.lv/tco
Salīdzinot auto dzīves cikla izmaksas trīs pārdotāko kompaktklases auto modeļiem, redzams, ka FordFocus automašīnas ar benzīna dzinēju TCO ir krietni zemāks kā VW Golf un Renault Megane automašīnu ar dīzeļa dzinēju - attiecīgi 374.92, 423.31 un 482.11 Ls/mēnesī. Būtiskā atšķirība skaidrojama ar automašīnu pārdošanas cenu un to atpirkumu operatīvā līzinga beigās – Ford Focus dīleris Latvijā piedāvā viszemāko pārdošanas cenu un visaugstāko atpirkumu, kas nodrošina zemāko ikmēneša nomas maksājumu. Savukārt VW un Renault dīleri ir daudz piesardzīgāki, vērtējot automašīnas cenu otrreizējā tirgū. Attiecīgi, lai arī Ford Focus ir augstākas degvielas izmaksas, starpībai ikmēneša maksājumā šajā gadījumā ir noteicošais faktors. TCO aprēķins pierāda to, ka automašīna ar ekonomisku dīzeļa motoru ne vienmēr būs ekonomiski izdevīgāka par citām visā tās lietošanas laikā. Racionālai auto izvēlei jāņem vērā ne tikai tādi faktori kā auto pārdošanas cena, bet arī tā atpirkuma vērtība, degvielas patēriņš, apdrošināšana, bet arī apkopju, remontdarbu izmaksas.