Tweet |
|
Darījumam notiekot, LNT žurnālistiem, iespējams, būs jārēķinās ar plašu reorganizāciju jeb, kā krīzes gados ierasts teikt, optimizāciju, – par to pirmais ierunājās Latvijas Televīzijas ģenerāldirektors Edgars Kots.
Tāpat domā arī žurnāliste un mediju eksperte Sandra Veinberga, pamatojot to ar tirgus ekonomikai raksturīgo sauso aprēķinu. «Ja divas fabrikas, kas ražo riepas, apvienojas, tad tās neturpinās ražot tās riepas abās fabrikās,» saka mediju eksperte, norādot, ka tā ir normāla biznesa loģika. «Esmu asociēta profesore un spriežu no tā horizonta, kā darbojas modernie mediji,» viņa piebilst.
LNT iegādē ieinteresētā Modern Times Group (MTG) nodarbojas ar izklaides kanālu izveidi un translēšanu un neesot ieinteresēta kvalitatīva satura radīšanā. Fakts, ka Latvijā kompānija veido arī ziņas, esot tikai izņēmums. Veinberga uzskata, ka MTG pozicionēšanās arī ir viens no faktoriem, kas liecina par labu versijai par LNT reorganizēšanu, ja darījumu atļaus.
Eksperte gan uzskata, ka Konkurences padome nav tā iestāde, kurai vajadzētu uzticēt lēmumu pieņemšanu par medijiem. «Medijus nevar reglamentēt Konkurences padome, tur jāzina detaļas un nianses, tas ir jūtīgs segments, tas nav kā kurpju ražošana. Latvijā ir tendence salīdzināt mediju biznesu ar jebkuru citu biznesu, bet tā nav – vajadzētu izveidot profesionāļu grupu, kas pieņem šādus lēmumus,» uzskata S. Veinberga.
Viņa neņemas spriest par to, vai Konkurences padome atļaus šo darījumu, bet pat no Zviedrijas, kurā viņa dzīvo un strādā, esot redzams, ka konkurējošie spēki, kas nav ieinteresēti šajā darījumā, uzsākuši pret to cīņu. «Daudzi Krievijas kanāli jau ir nostājušies kaujas pozā, lai nepieļautu šo darījumu,» saka profesore.
Avots: nra.lv