Vecāki atbalsta skolas formu ieviešanu



Vairums skolēnu vecāku atbalsta skolas formu ieviešanu, secināts tirdzniecības centra "Galerija Centrs” veiktajā pircēju aptaujā.

Galvenais arguments par labu skolas formām – tās skolēnos veicina piederības sajūtu mācību iestādei, kā arī mazina sociālās nevienlīdzības sajūtu. Savukārt kā galvenos argumentus pret skolu formu valkāšanu vecāki minējuši to neizteiksmīgo izskatu un negatīvās asociācijas ar padomju laikiem.

Kā tika noskaidrots tirdzniecības centra apmeklētāju aptaujā, lielākā daļa vecāku atbalsta skolas formas. Viņu izvēli par labu skolas formām nosaka tas, ka tās rada piederības sajūtu mācību iestādei, stiprinot lojalitāti un iekšējo vienotību. Otrs būtiskākais arguments, kādēļ vecāki atbalsta vienotu apģērbu skolēniem – tās mazina sociālās nevienlīdzības sajūtu, līdz ar to bērniem jau agrā vecumā nerodas sajūta, ka drēbes nosaka cilvēka nozīmi, nevis otrādi. Vienlīdz plaši ir izplatīts viedoklis, ka skolas formas disciplinē, glīti izskatās un vecākiem ir jātērē mazāk naudas skolēnu apģērbam. Vecāki savos komentāros arī norāda, ka nav katru rītu jāstrīdas ar atvasēm, īpaši meitenēm, par to, kāds ir piemērotākais apģērbs, lai dotos uz skolu.

Vienlaikus vecāku vidū plaši pārstāvēts ir arī viedoklis, ka skolas formas nav nepieciešamas. Galvenais arguments pret skolas formu ieviešanu – bieži tās ir neizteiksmīgas un pat neglītas. Šo viedokli apstiprina arī tie aptaujātie vecāki, kuriem nav iebildumu pret skolas formām. Vecāki savos komentāros kā ļoti būtisku trūkumu norāda, ka apģērba dizains bieži ir neizdevies un tā autori nerēķinās ar bērnu individuālām ķermeņa īpatnībām, kā arī nav pārliecības, ka tā izgatavošanā tiek izmantoti kvalitatīvi un dabīgi materiāli. Tikpat nozīmīgs ir arī viedoklis, ka skolas formas nebūt nemazina sociālās nevienlīdzības sajūtu, jo to var demonstrēt citā veidā, piem., dārgāki telefoni, labākas kancelejas preces un somas, utt.

Avots: nra.lv

Daudziem vecākiem vienāds apģērbs skolā asociējas ar padomju laikiem un tās neļauj izpausties skolēna personībai.

 
Par autoru

Rīts.lv, Latvijas kultūras portāls © 2024 Visas tiesības paturētas