Tweet |
|
Mazi bērni saldinātos dzērienus visbiežāk izvēlas pēc tā, cik krāsainu, skaļu un aizraujošu reklāmu redzējuši televīzijā vai bērnu pasākumos. Ierobežot šādas reklāmas vai pat pilnīgi tādas neizmantot bērnu raidījumos un filmās paredz memorands, ko parakstījusi Veselības ministrija (VM), Latvijas Pārtikas uzņēmēju federācija un Latvijas Bezalkoholisko dzērienu uzņēmēju asociācija.
Labprātāk ejam šo sadarbības ceļu, nekā nosakām aizliegumus kaut ko konkrētu reklamēt, Neatkarīgajai skaidro VM.
Memoranda parakstītāji apņemas sadarboties, lai novērstu bērnu veselībai un veselīga uztura pamatprincipiem nelabvēlīgu bezalkoholisko dzērienu reklāmas. Šajā memorandā abas organizācijas – Latvijas Pārtikas uzņēmēju federācija (LPUF) un Latvijas Bezalkoholisko dzērienu uzņēmēju asociācija – un to biedri vienojas veidot bērniem domāto dzērienu reklāmu televīzijā, preses izdevumos un internetā tā, lai atbalstītu VM un bērnu vecāku centienus veicināt veselīgu dzīvesveidu.
Memorands paredz, ka uzņēmumi atturēsies no mārketinga un reklāmas komunikācijas televīzijā, preses izdevumos un internetā, kuru mērķauditorija ir bērni – jaunāki par 12 gadiem. Uzņēmēji apņemas reklāmas neizvietot tajās televīzijas programmās, raidījumos un filmās, kas ir tieši vērstas uz bērniem un kuru mērķauditorijā bērnu ir vairāk par pusi. Uzņēmēji iesaistīsies brīvprātīgas produktu marķējumu sistēmas ieviešanā, lai atvieglotu patērētājiem informācijas saņemšanu par katra konkrēta bezalkoholiska dzēriena enerģijas (kaloriju) un cukura daudzumu. Memorandam var pievienoties arī tie uzņēmumi, kuri nav pārstāvēti šajās asociācijās.
LPUF attīstības vadītājs Andis Jēkabsons norāda, ka ar VM jau ir panākta konceptuāla vienošanās strādāt pie nepieciešamā regulējuma, lai valsts un pašvaldību iestāžu iepirkumos, kas saistās ar ēdināšanu slimnīcās, bērnudārzos un citās sociālās iestādēs, būtu uzsvars uz veselīgu uzturu, kas visbiežāk būs par labu Latvijas ražotājiem.
Memorands ir kompromiss starp VM un ražotājiem, tā ir labprātīga vienošanās, nevis likumos noteikti aizliegumi un ierobežojumi, – dokumenta ieguvumus uzskaita ministrijā. Līdz šim jau ilgāku laiku notikušas diskusijas par veselīga uztura veicināšanu bērniem, diskutēts arī par dažādiem aizliegumiem (jau pirms laika stājies spēkā aizliegums skolās tirgot saldinātos dzērienus un čipsus). Pašlaik nekādi jauni ierobežojumi plānoti netiek, Neatkarīgajai saka VM speciālists Oskars Šneiders. «Vislabākais ir vienoties par kompromisu, nevis ieviest aizliegumus,» VM viedokli akcentē O. Šneiders.
Avots: nra.lv